Våra duktiga tekniker sitter alltid redo – bara ett besök eller samtal bort
Det är absolut inte en självklarhet nu för tiden, att man kan ringa till sin leverantör och få support på de produkter man har köpt. Hos Elma Instruments har vi 3 duktiga tekniker sittande vid telefonen - redo att hjälpa dig med allt inom mätteknik. Hos oss kan du få ett ärligt snack om vad du skall välja och varför.
Alla våra tekniker har en bakgrund som elektriker. De flesta av oss har arbetat med mätinstrument i många år, så du är i trygga händer när du köper ett av våra instrument.
Inga avgifter eller dolda extrakostnader
Hos Elma Instruments betalar du för den vara du har köpt samt fraktkostnaden, allt annat ingår. Du kommer inte att drabbas av några extra avgifter eller kostnader i efterhand.
Svenska manualer och svensk katalog
Även om vi har över 3000 mätinstrument i vårt system, sätter vi en ära i att det skall finnas manualer på svenska. Manualen är gjord av en av våra tekniker som själv har arbetat med instrumentet, så den alltid är enkel att förstå. Vi hör också till ett av få företag, som fortfarande trycker en stor huvudkatalog på svenska med vårt breda urval av produkter.
Partnerskap med de ledande leverantörerna i världen
Vi har noga valt ut de bästa instrumentproducenterna i världen, och de flesta av dem har vi arbetat tillsammans med i över 10 år. Detta exklusiva partnerskap gör att vi alltid kan välja den riktiga kvaliteten till våra svenska kunder. Så, om du väljer en produkt från vår egen produktion av gröna instrument eller en produkt från en av våra 80 leverantörer, kan vi alltid stå för kvaliteten.
Egen service- och kalibreringsverkstad
Om man skall mäta korrekt, skall man emellanåt skicka in sitt instrument på kalibrering. Därför har vi under de senaste 5 åren investerat kraftigt i en högteknologisk service- och kalibreringsverkstad. Det betyder att vi i dag kan utföra det mesta själva internt, vilket betyder att du endast behöver vara av med dina instrument ett par dagar innan du får dem i retur.